2008. május 15., csütörtök

Kincsesláda

Barátnőm 2,5 éves kislányának készítettem ma ezt a kb. 15x15 cm-es dobozt, amolyan gyermekkori "hercegnős-kincsesládikának".

A vastag kartonból készített sima fehér színű dobozt és a nagy hungarocel(?)-virágot a tetejére készen vettem, majd kerestem 4-5 féle papírt, amelyek harmonizálnak egymással színben (egy Basicgray készletet választottam) és kezdődhetett a munka!

Először a tetejét vontam be papírral, majd körben egy vajszínű, a doboz szélével megegyező szélességű szalagot ragasztottam és rá három régi (tényleg régi!:-)) gombot tettem. Ezután következett a legizgalmasabb rész: a virág díszítése. A tetejéhez egyszínű papírt választottam, hogy a doboz tetejének a mintáját ne üsse, körberajzoltam a virág alapján, majd kivágtam és ráragasztottam. Aztán a virág szélét körbe piros színű papírcsíkkal vontam be, de túl nagy lett a kimaradó fehér rész a két papír között (magyarul elrontottam), ekkor jött a gyűrt fehér selyempapír ötlete. Vágtam egy vastag sávot és gyűrve ráragasztgattam a virág szélére, aztán az egészet a doboz tetejére. Végül jött még rá egy zöld papírvirág és a közepébe még egy régi, nagy gomb. A teteje széleit és a virágot is barna pasztellceruzával satíroztam, öregítettem.

A doboz aljával egyszerűbb dolgom volt, háromfajta papírral vontam be az oldalakat (a pöttyös kétszer került sorra) és két-két oldalon alul végigfuttatam egy vajszínű-bolyhos szalagot és egy vékony, zöld selyemszalagot. A dobozok oldalait szintén öregítettem, az egyik oldalra pedig felkerült apró falapokra nyomtatott betűkből az ünnepelt neve is.

Nincsenek megjegyzések: