2008. augusztus 10., vasárnap

"Családi kihívás"

Persze, anyuval: kitaláltam, hogy mi lenne, ha egy háttérből és két képből mindkettőnk a maga sítlusában alkotna valamit...?:-) Olyan képeket választottunk, amiken mindketten rajta vagyunk (ca. 30 éve), szépiáztuk, kinyomtattuk és aztán mindenki otthon magában megdolgozta az "alapanyagokat"!:-)

Én mostanában a 3D-s megoldások szerelemes vagyok, jöhet szalag, csipke, virág, gyűrt papír, a lényeg, hogy kiemelkedjen az alapból és "használt" hatása legyen! Alapvetően papírokkal, pecsétekkel és tintázással-koptatással szeretek nagyon dolgozni (ha egy "top 3"-at kellene mondanom), a 3D egy újdonsült szenvedély.

Szóval alapnak egyszínű vajszínű pasztellpapírt választottam és erre vágtam egy kézzel rajzolt bracket-formát a háttérpapírból.

Ezt tintáztam, felragasztottam, utána a képek következtek: égetett szélű alapra tettem őket és addig helyezgettem a jobb alsó sarokban, amíg harmonikusnak nem tűnt a helyük, majd felragasztottam őket, a képek szélét körömreszelővel koptattam. Aztán körberaktam őket kartonvirágokkal, egy virágos szalaggal, egy gyűrt-összeöltött széles egyszínű zöldessárga szalaggal, felerősítettem miltonkapoccsal egy sárga selyemvirágot, a felső kép alá került egy mintalyukasztott, pirossal tintázott, gyűrt kockás papírdarab és tettem egy préselt virágot, falevelet is - előtte sokáig rendezgettem a körítést, amíg tetszett a végső elrendezés. (Ilyenkor, ha megvan, le szoktam fényképezni, mert a felragasztáshoz le kell szedni őket és sorba jönnek egymás után - a képről pedig tudom, hogy minek hol volt a legjobb helye.) Aztán jött a felirat ellensúlyozásként és kiemelten a bal felső sarokba, tintával barnára festett karton zárójelbe. Végül a szalagon, selyemvirágon könnyedén végig mentem a barna tintapárnával, hogy a használt-hatást elérjem.

2 megjegyzés:

Mesi írta...

Nagyon szép lett, köszi, hogy leírtad a készítést! Eszembe nem jutott, hogy a virágokat meg a szalagokat is lehet öregíteni!

Bea írta...

Nagyon érdekes, hogy mindketten mennyire mást alkottatok belőle, és mégis mennyire jók lettek! És köszi a részletes leírásokat, sokat tanulok ám belőle.