2008. december 8., hétfő

Fenyők a havas domboldalon

Íme, az én idei képeslapjaim!:-) Mivel igen sok sajátkezűleg készített ajándékot is csináltam (ezeket majd csak karácsony után teszem fel a Tündérligetre, kis türelem!;-)) , sok időm sajnos nem maradt rájuk, főleg, hogy több mint 20 db-ot kellett legyártanom, de szerettem volna mutatós és egyedi darabokat készíteni. Így sikerült:

1. A képeslap alapja színes A4-es fotópapír vagy pasztellpapír, amit három egyforma részre vágunk, éppen akkorákra, amelyek egy-egy francia borítékban majd elférnek. Annyi papírt vegyünk tehát, amennyi hárommal szorozva a tervezett képeslapok mennyisége! Én most inkább sötét tónusúakat válogattam, de lehet bármilyen színt használni, a lényeg, hogy harmonikus legyen majd a többi hozzávalóval.

2. Összeválogatunk 3-5 fajta maradék karácsonyi (csomagoló)papírt, de természetesen beszerezhetünk karácsonyi mintájú vastagabb decoupage- vagy scrapbook-papírokat is. Ezekből kb. 7 cm széles csíkokat vágunk, melyeket aztán hosszúkás háromszögekre szabdalunk, a képeslapokhoz képest kétszeres mennyiségben - ezek lesznek majd a fenyőfák!

3. A hó a fehér hullámpapírból készül. 10x6 cm-es négyszögeket vágunk belőle, amelyeket középen a rövid oldalán ferdén kézzel kettészakítunk - így készül a szabálytalan havas domboldal.

4. Ezek után kezdődhet a ragasztás: először a fehér hullámpapírt ragasztjuk fel a lap aljára, aztán a jobb oldali fenyőfa következik. Ennek az aljából felragasztás előtt érdemes egy fél centit levágni, mert ez van a tájképen "távolabb".

5. A másik, bal oldali, "elülső" fenyőfát érdemes kétoldalú pufiragasztóval felragasztani, a háromszög minden sarkába egy kis darab ragasztóval, így lesz a kép háromdimenziós!

6. Végül felkerülhet a fenyőfa tetejére a csúcsdísz, azaz egy zsinórral átfűzöt kisebb gomb, folyékony vagy szintén pufiragasztóval.

Utolsó simításként a fa törzsét fehér színű zselés filtollal rajzoltam meg, a fák köré apró csillag mintájú nyomdával, fehér festékkel nyomtattam párat és a képeslap szélét a fehér tintapárnával antikoltam. Lehet használni metál színű tintapárnát is az öregítéshez, én a havas domboldalt húztam át könnyedén egy aranyszínűvel. Ha több időnk és türelmünk van, a fenyőfák széleit is lehet így még felragasztás előtt antikolni.

Érdemes úgy csinálni a lapokat, hogy először minden lapra felragasztjuk a havat és az egyik fát, aztán a következő körben a másik fát és végül mindre a gombokat. Az utolsó körben jönnek a törzsek, a pecsét és az antikolás. Így nagyon gyorsan végezhetünk!:-)

A megszólítás és az üdvözlet a fehér vagy metál színű zselés tollal írva kerülhet a fák fölé a lapra.

3 megjegyzés:

Timcso írta...

Nagyon jól néznek ki!!:)

szilvie írta...

Szuperek, kérek! ;-)

cinnamon írta...

Hűűű, az enyém még nagyban is fenn van :-)