2008. december 20., szombat

Színes december

A télnek, a karácsonyi hangulatnak rengeteg arca és színe van... A gyermekkori karácsonyok például általában kifejezetten tarkák. A mi gyermekkorunkban még nem volt divat egyszínűre díszíteni a fát sem, hanem innen-onnan örökölt, készített, "amit lehetett kapni a boltban"-vásárolt díszek kerültek fel. Mindig apukámmal kettesben díszítettük 24-én délelőtt a fát, amíg anyu az ebédet főzte... Aztán amikor öcsém is velünk volt már, ő is besegített, rengeteget nevettünk közben, előkerültek mókás díszek, aminek a kinézetén jókat szórakoztunk, de imádtuk mindet.

Nekem most két "alapkészletem" van itthon díszekből, egy piros-zöld-természetes doboz és egy arany-bronz gyűjtemény - de bevallom, valamilyen sznte ezek azért keverednek minden évben. Bolti ajtódíszek, drótból-gyöngyből készített saját függők, sokféle gyertyatartó, sok-sok angyalka, mézgyertyák, girlandok, megszámlálhatatlan apróság... bevallom, igazából legtöbbször nem is a dolgok anyaga vagy színe, hanem a saját hangulatom dönt arról, hogy mi kerül ki hangulatteremtőnek az adventi hetekben ide-oda és mi kerül végül a karácsonyfára.

Az elmúlt napokban két oldalt sikerült készíetenem, mindkettőt már régebben elterveztem, de csak most, az ajándékok elkészülte után jutott rájuk időm. Két teljesen eltérő hangulatú és színvilágú oldal, amely a tél és az ünnepek két különböző arcát mutatja be.

Fagyos-csillogó vallomás

Gyakorlatilag szinte soha nem használok az oldalaimhoz csillogó kiegészítőket (a matt fém díszeken kívül), de ehhez egyszerűen elmaradhatatlan volt a csillámpor, amit most először próbáltam ki - és nem bántam meg!:-)

Előszöris egy nagy fehér hópelyhet vágtam ki fehér vastagabb papírból és ennek a széleit végig beragasztóztam és bronzszínű csillámport szórtam rá. Ezt azután egy "We R Memory Keepers" háttérre ragasztottam (Urban Window Collection, "Restoration Drapery"), amit előzőleg a szélein reszelővel koptattam, beszakítottam. A hópehely közepére egy Daisyd's kaparós matrica került, arra pedig egy négyszögletes víztiszta strasszkő és a jobb felső sarokba is tettem egy kaparós sarokmatricát. Jobbra le egy kék színű, ezüst indás karton került, rá kicsit elforgatva a fotó, amit előzőleg Photoshoppal fakítottam, hogy annak szintén a fehér-kék színei legyenek túlsúlyban. Ezután kerültek fel a finom, jeges hangulatot hangsúlyozó csipkék, az átlátszó gomb átkötve, két mintanyomóval vágott angyalka 3D-ben, a kis fehér és kék hópelyhek a bal felső sarokba (ezek is mintanyomóval készültek) és az angol felirat a fóliára nyomtatásos-átkopírozós módszerrel, ami az ismert karácsonyi dalból van és arról szól, hogy "csak te kellesz karácsonyra" - ezt nagyon szeretem, ezért tartottam meg eredeti nyelven...:-)


A klasszikus zöld-piros

Már régóta szerettem volna egy fehér hátterű, mozaikmintás oldalt készíteni és mivel készültek a kisfiamról nagyon jó fotók pár nappal ezelőtt, adta magát a téma is. Még az sem zavart, hogy a portrén tiszta csoki a szája, sőt!:-) Szerintem a szabálytalanabb fotók tudnak sokszor a leghatásosabbak lenni.

Kedves scrapper-társunk, Klári pedig meglepett sokunkat egy-egy ajándékcsomaggal, amelyben többek közt egy kis fémcsengettyű is volt, így csilingelő oldal készült!:-) Az oldalhoz szinte kizárólag Daisyd's papírokat használtam. Az elkészítés nagyon egyszerű volt, a fotókat kis méretben nyomtattam és háromféle hátéérpapírból a mintát figyelve kis négyzeteket vágtam ki, majd ezeket a fotókkal együtt elhelyztem. Kerestem hozzá gombokat, szalagokat és addig helyezgettem ezeket, amíg össze nem ált az egész és ekkor sorban mindent felragasztottam. A feliratozáshoz ismét fóliára nyomtattam tükrözve a mondatot és ezt átnyomtam a megfelelő helyre, ahogyan a dátumot is. Végül még kaparós matricákkal hangsúlyoztam a fotókat. Az ilyen mozaikmintás oldalakat nagyon jó "maradékfelhasználó" ajándéknak is tartom, hiszen akár karácsonyi csomagolópapírokat is újrahasznosíthatunk így, akár még gyűrt állapotukban is.

Fotók mindkét oldalhoz: www.szilvifoto.hu

Nincsenek megjegyzések: